Wybierz opcję Eksport Symplex EDI:
Na zakładce F2 Ogólne ustaw zakres dat i podaj nazwę pliku (na pamięci wymiennej USB), zawierającą rok i miesiąc:
Na zakładce F3 Dokumenty wybierz zakres dokumentów odpowiedni dla swojej firmy:
Użyj klawisza [F10] aby utworzyć plik.
Zakładka F2 Ogólne posiada dodatkowe opcje, jak spakowanie pliku oraz wysłanie e-mailem albo FTP. Nie korzystaliśmy z tego, prościej było zapisać plik na pendrive. Zakładka F3 Dokumenty pozwala również dołączyć treść dokumentów — jest to istotne, gdy faktury zakupu zawierają pozycję opłaty za transport, albo gdy wymagane są bardziej precyzyjne opisy faktur niż tylko „sprzedaż towarów handlowych”. Dzięki pozycjom na fakturze AFIK może wygenerować opisy odpowiadające treści faktury, co ewentualnie pozwoli na sporządzenie podsumowań różnych zakresów działalności (np. osobno sprzedaż towarów handlowych a osobno usług).
Program posiada również opcje eksportowania w innych formatach, ale mogą one nie być w pełni użyteczne. Przykładowo, eksport do formatu CDN Firma++ powodował zgubienie nazwy ulicy i numeru posesji kontrahenta, podczas gdy we własnym formacie dane te eksportowały się prawidłowo.